Friday, October 23, 2009

~Perjalananku Masih Jauh~


Dari petang semalam try on9 nak check result..tak dapat2..Jiwa resah,hati gelisah..bila bertanyakan pada sahabat2 yang lain,sume dah tau result masing2.. Hakim pula,siap letak lagi kat status ym die (3.55) Tahniah sahabatku!! Pagi td, dengan izin Nya, keluar juga result final examku yang dinanti2.."Syukur padaMU Ya Allah..Engkau telah mengurniakan padaku keputusan yang terbaik buat diriku, syukur,alhamdulillah.."

Keluar sahaja resultku itu bermakna sudah tamat la pengajianku di Pusat Asasi UIAM,Nilai yang tercinta.Result yang cukup selamat buat diriku untuk lepas ke gombak menyambung pelajaran di peringkat ijazah pula.Alhamdulillah.. Tetapi, dalam gembira,hatiku sedikit berasa sedih, beberapa sahabat tersangkut pada certain2 subjek terpaksa re-sit paper.." Tak mengapa sahabt2ku,janganlah kalian berputus asa..daku sentiasa mendoakan dirimu semua,semoga Allah membantu kalian dan dipermudahkan urusan..amin.." InsyaAllah kita akan tetap jumpa di gombak ye..

Tamatnya pengajianku di bumi nilai , bukanlah bermakna tamatlah tangungjawabku dan perjalananku sebagai seorang penuntut ilmu (khusus dalam bidang ekonomi (^^)
Peringkat demi peringkat berjaya ku tempuh..dari UPSR ke PMR, kemudian SPM, lepas itu asasi, Alhamdulillah..dan seterusnya..namun,berjayakah aku dan juga sahabat2ku untuk menempuh perjalanan yang masih jauh ini..??

Walauapapun, buat sahabat2ku yang bakal ke gombak,kita jumpe ye di sana bulan 12 ni insyaALLAH..dan yang masih meneruskan kembara di bumi nilai pada selasa 27hb ni..teruskan pengembaraan anda !! InsyaALLAh kita akan berjumpa jua di gombak satu masa nanti..Ingat ye sahabat2ku tersayang, "perjalanan kita masih jauh, jauh beribu batu"..~


1 comment:

Lynn Zafirah said...

babe, congrats fer your result! nnti jumpa kt gmbk yea?? mwamwaaaa