Friday, December 31, 2010

♥ S.I.T ♥

 
~  Sabar.Ikhlas.Tawakal  ~
Mengapa ya kita sering berputus asa ? di dibir lancar mengatakan 'bahawa aku beriman pd Allah' tapi bagaimana hati kita ? Jika tidak diberi apa yang kita mahu, apa yang dirancang tidak menjadi sudah menyerah, salah antara satu sama lain. Kita mengaku 'i'm pr0ud t0 be a MUSLIM', tapi boleh pula kita berputus asa lantas menyerah kalah.. itu bukan MUSLIM namanya, tak percaya ??
"... dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat serta pertolongan Allah. Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat dan pertolongan Allah itu melainkan kaum Yang kafir"
( 12:87)
It's n0t my w0rd..but it's clearly stated in Al-Quran.. ' Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat dan pertolongan Allah itu melainkan kaum Yang kafir '.
S0,this is just reminder 4 us..d0nt EVER2 loose hope in Allah..BELIEVE in Allah.. Put TRUST in Allah..Allah knows what is the best 4 us..Just remember a phrase fr0m s0mewhere,' ingat! ketika musibah itu melanda diri kamu, Allah mahu mengajar kamu erti sabar dan tawakal '.When this happen,just bear in mind that Allah is testing us..test our patience ( how far c0uld we wait,n keep on asking, longing  f0r HIM), then our sincerity ( are we do really sincere and have pure intention until the end), lastly, tawakal (truly depend only and s0lely on Allah,   belief that Allah the One who will grant us everything ).








2 comments:

Umm Teem said...

Assalamu'alaykum!!

Awesome!! I like that spirit!

Allahuakbar! (^^)

Ba`eed said...

masyaALLAH...benar2 betul...jadikan kesusahan sebagai satu kenikmatan..bergembiralah andai diri dilanda kesusahan, kerna ia adalah tarbiah dari Allah..dannn....tanda sayang Allah kepada hamba-Nya...^^

1God...1ummah...